Aluemyynti antaa vapautta ja vastuuta | Soldem

Aluemyynti antaa vapautta ja vastuuta

Aluemyynti saattaa olla usealle hieman vieras käsite. Siksipä aluemyyjämme Anton Laikola kertoo mitä se on ja mikä siinä on parasta.

Mitä aluemyynti myynti on ja miten sitä tehdään?

Telia lähestyy ensin asiakkaita ennalta suunnitellulla asuinalueella kirjeitse, jossa tiedotetaan, että he ovat suunnittelemassa alueen verkkojen parannusta. Kirjeessä kannustetaan myös ilmoittamaan mahdollisen kiinnostuksen asiaan avoinkuitu.fi sivulla.

Tämän jälkeen, kun kiinnostusta on riittävästi, aloitamme alueella myyntikampanjan. Tämän myötä ilmoitamme alueen asukkaille asiasta ja järjestämme aloitusinfotilaisuuden. Tilaisuudessa kerromme asukkaille hankkeesta tarkemmin ja vastaamme askarruttaviin kysymyksiin, sekä teemme sopimuksia. Tämän jälkeen lähdemme keskustelemaan aiheesta asiakkaiden luokse, tavallaan kuten ovelta ovelle myynnissä. Välillä saatamme tehdä sopimuksen jo ensimmäisellä käyntikerralla, mutta käyntejä on varattu useampi/ talous – jotta asiakkaat saavat kaipaamaansa lisätietoa ja saavat rauhassa tehdä päätöksiä.

Millainen on normaali työpäiväsi?

Normaali työpäivä on tosi vaihteleva ja riippuu täysin, että missä vaiheessa projektia edetään. Alussa jaamme kirjeitä alueelle, jonka jälkeen käymme kyselemässä osassa talouksista mietteitä asiasta (tiedustelua). Tämän jälkeen työpäivä voi koostua esimerkiksi ovilla käymisestä, jonain päivinä infotilaisuuksien järjestämisestä yms. edellä mainituista tehtävistä. Pidämme myös keskellä myyntikampanjaa toisen avoimen tilaisuuden alueen asukkaille, joka mahdollistaa jutustelua aiheesta kahvin ääressä, sopimuksien tekoa yms.

Mikä on parasta työssäsi?

Työssäni parasta on olla ihmisten kanssa tekemisissä, työn vapaus (tosin se tuo myös paljon vastuuta) ja kun näkee ihmisten aidon innostumisen asiasta.

Miksi suosittelisit tätä työtä?

Suosittelen tätä työtä siksi, että tässä pystyy omalla työpanoksella ja olemuksellaan vaikuttamaan koko projektin onnistumiseen ja työ on kumminkin aika vaihtelevaa

 

Lue myös Tamperelaisen 10.3.18 julkaisema juttu täältä

Kuva: Riina Haapala / Tamperelainen

06.09.2018

Onnelliset kohtaamiset

02.07.2018

Välähdyksiä

Kuulin ensimmäisen kerran puhuttavan itsensä johtamisesta vuonna 2000. Paikkana oli Hervannan ammattioppilaitoksen auditorio, mikä oli täyteen ahdettu eri alojen opiskelijoita. Luennon alkaessa kukaan ei tuntunut tarkalleen tietävän miksi valtaosa ensimmäisen vuoden opiskelijoista oli ahdettu samaan tilaan yhtä aikaa.

11.04.2018

Perinteisen asiakaspalvelun aika on tulossa päätökseen

Hektisessä nykymaailmassa vain harva asiakas jaksaa perehtyä syvällisesti omien sopimustensa tilanteeseen ja kilpailuttaa jatkuvasti palveluitaan.

13.03.2018

Myyntitaidoista on hyötyä aina

21.02.2018

Uusi entistä rohkeampi tarina