Pitää uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia asioita myynnissä ja arjessa | Soldem

Pitää uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia asioita myynnissä ja arjessa

Me Soldemilla haluamme panostaa työntekijöiden kehittymiseen. Jottei tämä jäisi meille vain kauniiksi korulauseiksi, meillä on erilaisia valmennuksia ja kehitysohjelmia, joihin työntekijät voivat osallistua. Istuimme loppuvuodesta 2019 Myyjän kehitysohjelman suorittaneen, Justus Hiltusen, kanssa alas ja kysyimme Justukselta, miksi Myyjän kehitysohjelmaan kannattaa osallistua ja mitä se antoi Justukselle. Justus on siirtynyt jo Soldemilta seuraavaan työpaikkaansa.


Tutustu myös:

Miksi lähdit mukaan myyjän kehitysohjelmaan?

Halusin rikkoa omaa arkeani ja oppia uusia näkökulmia. Pidin myös tärkeänä, että kehitysohjelmasta saadaan konkreettinen todistus, joka auttaa todentamaan kouluttautumistani.

Mitä myyntitaitoja kehitit kehitysohjelman aikana? Entä mitä opit itsestäsi myyjänä ja työntekijänä?

Kehitin erityisesti äänenkäyttöä, jotta myyntitilanne olisi asiakkaalle sujuvampaa ja mukavampaa. Opin oman tapani oppia. Huomasin nopeasti, että jos suunnittelen liikaa arkea tai yritän kirjoittaa asiat etukäteen, se ei sovellu minulle ollenkaan. Opin, että pitää uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia asioita myynnissä ja arjessa, ja sitä kautta pystyn kehittämään itseäni parhaiten.

 Mikä oli paras osa myyjän kehitysohjelmaa?

Ehdottomasti onnelliset kohtaamiset. Mielestäni myynnissä on kyse pelkästään tästä. Myyntineuvottelijan tärkein tehtävä on onnistua luomaan asiakkaalle positiivinen asiakaskokemus huolimatta siitä ostaako asiakas myytävää tuotetta.

 Miten myyjän kehitysohjelma auttoi sinua saavuttamaan tavoitteesi?

Soldem oli minulle ponnahduslauta ja tarkoituksena oli päästä kohti erilaista myyntityötä. Ohjelman avulla saavutin taitoja, sekä Soldemin todistuksen osaamisalueistani, jotka varmasti tukivat saamaan näytönpaikan seuraavassa tavoite työpaikassani.

 Mitä myyntitaidot ovat mielestäsi?

 Asiakkaan luottamuksen saamista. Myyntitaidoilla saadaan asiakkaalta lyhyessä ajassa luottamus ja lupa hoitaa asiakkaan asioita. Tämä luottamus on erityisen tärkeää ja ilman sitä asiakkaan ja myyjän välinen suhde/kommunikointi ei toimi.

 Mitä sanoisit jollekin, joka miettii osallistumista Soldemilla Myyjän kehitysohjelmaan?

Ehdottomasti osallistu! Ohjelma tarjoaa hyvää vaihtelua arkeen ja edistää oppimistasi. Samalla saat konkreettista näyttöä, että olet kehittänyt näitä taitoja.

Miten kehitysohjelma paransi asemaasi työntekijämarkkinoilla?

Ohjelman avulla sain uusia taitoja myyntimaailmasta ja sain vielä konkreettisia näyttöjä omasta oppimisesta Soldemilta. Todistus auttoi minua esimerkiksi rekrytointitilanteessa, kun hain tavoitteeni mukaista työpaikkaa.

Koetko, että ohjelma on tuonut sille lopputyöuralle selviä hyötyjä? Mitä? 

 Tulen jatkossakin varmasti hyötymään kehitysohjelman tarjoamia taitoja. Koen myös todistuksen tuovan minulle selvää lisäarvoa.


Tutustu avoimiin työpaikkoihin täältä.

21.10.2020

MYYNTI + DATA -tapahtuma 26.11.20

Myynti + Data -onlinetapahtuma 26.11.2020 klo 9-12. Luvassa on kattava ohjelma myynnistä ja myynnillisestä asiakaspalvelusta dataa hyödyntäen.

08.10.2020

Onnellisia kohtaamisia myynnissä ja asiakaspalvelussa

Me Soldemilla panostamme työntekijöidemme kehittymiseen. Järjestämme työntekijöillemme erilaisia valmennuksia ja mahdollisuuksia suorittaa oppisopimuksella tutkintoja sekä Soldemin omia kehitysohjelmia. Tämän essee on kirjoitettu osana Myyjän kehitysohjelmaa ja se julkaistaan  Wave asiakaspalveluverkoston asiakaspalveluviikolla 2020 osana #tekijätorstai -teemaa.

01.07.2020

Miten oppisin paremmin epäonnistumaan?

24.06.2020

Myynnin johtaminen etänä – läsnä ja tavoitettavissa

06.05.2020

Etäjohtajan työkalupakki: Ota käyttöön 10 Soldemilla hyväksi todettua keinoa