Soldem laajentaa Kokkolaan – rekrytointi jo käynnissä

Myynnin ja asiakaspalvelun yhdistäjä Soldem luottaa Kokkolan kasvavaan elinvoimaan ja avaa toimipisteen kaupungin keskustaan. Uusia työpaikkoja tulee ensin noin kymmenen hengen tiimille.

Tamperelaisessa myyntitalossa ajatellaan, että kannattava liiketoiminta rakennetaan asettamalla työntekijät keskiöön. Henkilöstön hyvinvointi, kouluttautuminen ja hyvä johtaminen ovat asioita, joihin panostetaan, ja soldemlaiset viihtyvät lähityössä. Osittain näiden asioiden vuoksi tamperelainen Soldem avaa uuden toimipisteen toukokuun aikana Kokkolaan, osoitteeseen Vaasantie 6 C.

”Olemme huomanneet, että kasvavasta etätyötrendistä huolimatta monet työntekijät haluavat edelleen työskennellä lähityössä työkavereiden kanssa, eikä yksin kotona. Lähityössä meillä on enemmän mahdollisuuksia ohjata työntekijöitä sekä opettaa tärkeitä myyntitaitoja, jotta tiimi pääsee yhdessä hyviin tuloksiin. Myyntityössä hyvä yhteishenki, toisten kannustaminen sekä oppien jakaminen ovat tärkeässä roolissa onnistumisien mahdollistamiseksi”, kertoo Soldemin toimitusjohtaja Veera Lehtismäki.

Pitkän selvitystyön tuloksena uusi toimipiste päätettiin avata Kokkolaan, sillä sen nähtiin kasvattavan tulevaisuudessa elinvoimaisuuttaan ja kaupungin suunnasta tullut viesti uuden toimijan tulemisesta alueelle oli kannustava. Kokkola kiinnosti myös lähikuntiensa vuoksi, joista on aktiivista työmatkaliikennettä Kokkolaan. Kokkolassa on selvästi tilaa uudelle toimijalle.

Kokkola mahdollistaa monipuolisemman osaamisen

Uuden toimipisteen perustaminen on Soldemille myös yksi kasvun mahdollistajista. Soldem hakee lähivuosina entistä voimakkaammin kasvua, ja toiminnan hajauttaminen useammalle paikkakunnalle nähdään tärkeänä osana riskienhallintaa. Kokkolassa uusia työpaikkoja avataan ensin yhdelle tiimilliselle uusia työntekijöitä, mutta toimitiloissa on jatkossa myös kasvulle sijaa.

Osana kasvustrategiaa on pyrkiä lisäämään myyntitalon tunnettuutta ja pystyä tarjoamaan asiakkaille entistä monipuolisempaa osaamista, muun muassa kielitaidon osalta. Tämän vuoksi Kokkolan alueen rekrytoinneissa arvostetaan erityisesti kaksikielisyyttä eli sujuvaa suomen ja ruotsin kielen taitoa.

”Myyntityössä on normaalia, että osa ihmisistä viihtyy pidempään ja osa käy vain ”vierailulla”. Meille on tärkeää, että pystymme tarjoamaan työmahdollisuuksia erilaisiin elämäntilanteisiin esimerkiksi välivuotta viettäville tai alanvaihtajille. Myyntitaidoista on aina hyötyä muuallakin elämässä, ja kuka tahansa voi oppia työn hyvän perehdytyksen sekä oman innokkuuden kautta”, myyntityöstä kertoo liiketoimintajohtaja Teemu Nurmi.

”Vuonna 2022 henkilöstömäärämme nousi 7 %, mikä on erittäin hyvä saavutus tällä työvoimapulan ja herkän irtisanoutumisen aikakaudella. Rekrytoimme lukuisia ihmisiä ja onnistuimme pitämään työntekijöistämme entistä paremmin kiinni. Olemme tehneet kehityksen eteen paljon töitä ja kuunnelleet henkilöstöämme, jotta olemme osanneet tehdä oikeita peliliikkeitä”, Veera Lehtismäki jatkaa.


Lisätietoja antaa:

Veera Lehtismäki, toimitusjohtaja

p. 040 823 9026

Lisätietoja yrityksestä:

Soldem (viralliselta nimeltä Suomen Telecenter Oy) on perustettu vuonna 2003 ja sen päätoimiala on telemarkkinointi. Yritys tuottaa asiakkailleen myynnin ja myynnillisen asiakaspalvelun palveluita yli 200 työntekijän voimin. Yrityksen liikevaihto oli 13,7 milj. € vuonna 2022 ja sen päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Soldemin arvot ihminen, megarohkeus, tulos, kaupannälkä ja myyntitaito ovat tekemisen keskiössä ja näkyvät johtamisessa, jossa keskitytään erityisesti hyvän työelämän pelisääntöihin. Valtaosa Soldemin 200 työntekijästä on 18¬–25-vuotiaita, ja henkilöstön keski-ikä on vain 28 vuotta.