Data_kertoo

Data kertoo – tutkimukset ovat jälleen valmiita

Me Soldemilla keräämme joka päivä paljon dataa toiminnastamme, jota hyödynnämme laajasti liiketoimintamme tukena – jotta voimme tarjota asiakkaillemme entistä laadukkaampaa palvelua ja parempia tuloksia. Data kertoo – tutkimukset ovat meidän tapamme tarkastella toimintaamme ja tuoda jalostettua dataa asiakkaillemme, kaksi kertaa vuodessa.

Ylpein fiiliksin saan todeta, että uunituoreet Soldemin tutkimukset ovat jälleen valmistuneet. Toteutimme kevään aikana neljä tutkimusta, jotka liittyivät myyntiin, tehokkuuteen, etätöihin ja rekrytointiin.

Mitä enemmän tutkimme niin myyntiä, myynnin johtamista, rekrytointia kuin muitakin meidän bisnekseen liittyviä teemoja, sitä paremmin ymmärrämme ja hahmotamme liiketoimintamme kokonaisuutta. Uskon itse, että koko ajan vahvistuva kokonaiskuvan hahmottaminen auttaa meitä tekemään parempia päätöksiä kumppaniemme menestyksen tukemiseksi. Yksipuoleiset oletuksiin ja historiakokemukseen perustuvat näkemykset ja päätökset ovat inhimillisiä ja yleisiä minkä tahansa liiketoiminnan arjessa. Niistä ei varmasti koskaan pääse kokonaan eroon, mutta todellisen kehityksen ja uusien menestyspolkujen löytämisen kannalta on kullanarvoista, että annamme datan herätellä itseämme irti näistä kapeista oletuksistamme. Muuten voi käydä kuten sammakolle kiehuvassa vedessä ja havahtuminen tuleekin liian myöhään.

Tämän kevään tutkimuksista löysimme mielenkiintoisia havaintoja, joita jaamme myöhemmin lisää blogissamme.

Kiinnostavia vastauksia saimme muun muassa näillä tutkimuskysymyksillä:

Mikä on oikea hetki pyytää kauppaa? Kuinka monta kertaa kauppaa tulee pyytää? Pystymmekö ennustamaan vahvistaako asiakas kaupan? Jos tehokkuutta nostetaan, kärsiikö asiakaskokemus? Toimiiko aiemmin luomamme myyjäprofiili uusien myyjien kanssa rekrytoinneissa? Onko etätyöhön rekrytoitaessa huomioitava eri asioita, kuin lähityöhön?